dimarts, 28 d’abril del 2009

SALSA BOLONYESA

Aquesta salsa la vaig aprendre a fer al curs de cuina italiana, jo ja la feia abans però diferent, potser era fins i tot més elaborada i no pas tan bona.



La faig servir per lasanya, per pasta i també per pizza.

Aqui teniu els ingredients:





150 gr de pastanaga

150 gr de ceba

50 gr d'oli

500 gr de tumàquet triturat

500 gr de carn picada barrejada(1/2 porc i 1/2 vedella)

sal (1 cullerada de café)

orenga (1 cullerada de postre)

1 fulla de llorer

i el truqui, que no surt a la foto (em vaig despistar)una cullerada sopera de concentrat de tumàquet .



Preparació en Thermomix:


Posar els ingredients del sofregit ( oli, ceba , pastanaga i tumàquets) dins del vas i triturar 5 seg a vel 5.Baixar els trossets que hagin quedat a les parets amb una espatula.

Tot seguit programar 7 min a T varoma i vel 1.


Quan s'acabi els temps afegir la resta d'ingredients i programar 15 min,Tª varoma, gir esquerre, vel cullera.



Queda la salsa així




Preparació tradicional:

Tallar les verdures en trossets molt petits i sofregir-les amb l'oli.Quan siguin fetes hi afegim la carn picada i la fem fins que canvii de color, llavors hi afegim els dos tipus de tumàquets , l'orenga , el llorer , la sal i deixar fer una mica més.Al final si veiem que queda una mica seca pel us que li volem donar, hi podem afegir una mica de aigua o brou.

Això ho dic, per que per la pasta ja queda bé, però per la pizza m'agrada una mica més seca i en canvi per la lasanya hi afegeixo brou, ja que s'ha de coure la placa de pasta (jo la utilitzo el pavo precuinada)