dimarts, 14 de desembre del 2010

CANELONS DE CONFIT D'ÀNEC

Canelons....plat per exelència del dia de Sant Esteve!



Aquests canelons són exquisits....i dónen la meitat de feina que els canelons tradicionals, ja que la carn la tenim ja cuita per endavant.
La recepta la vaig veure a la web del cullerot festuc, que m'agrada molt, la tenia pendent desde fa dies i l'havia reservat per provar-la aquestes festes.

Us he fet el pas a pas, però realment el concepte de la elaboració és senzill.


Ingredients: 


Per a 20 canelons

20 plaques de canelons ( jo els vaig comprar dels que no cal coure)
2 cuixes de confit d'ànec
3 cullerades d'oli del confit
1escalunya (jo no li vaig posar)
100 gr de ceba
4 prunes tallades a trossos petits
1 cullerada de pinyons torrats (els meus sense torrar)
50 gr de xerès dolç
125 ml de nata líquida
25 gr de foie (jo no l'hi vaig posar)
formatge parmesà ratllat



Preparació:

Primer de tot obrirem la llauna i ens trobarem això, que és el greix del confit que cobreix les cuixes.



La posarem així mateix al forn preescalfat a 150 º i  així conseguirem que el greix es vagi desfent i quedi amb la textura de oli.Aquest oli l'anirem buidant en un caçó i reservant, fins que ens quedin les cuixes al descobert.


Ara treurem la pell i els ossos de les cuixes i trinxarem ben menuda la carn (jo ho vaig fer amb la thermomix).
La reservarem.

Ara sofregirem la ceba i la escalunya ben picades amb les 3 cullerades de greix del confit, fins que sigui transparent.




La resta de l'oli que ens queda ens pot servir per fer unes maravelloses patates fregides, que malgrat engreixaran un munt, tindran molt bon gust.Jo el vaig llençar (a la deixalleria)per no tenir temptacions!!!!


Afegirem la carn que teniem reservada, les prunes picades, els pinyons i el xeres. Deixar-ho reduir fins que s'hagi evaporat l'alcohol.



Ara afegir la nata i el foie, remenar bé i deixar que la nata espesseixi i ens deixi la carn amb aquesta textura tan melosa.


Ara ho deixarem refredar una mica mentre coem les plaques tal com ens digui l'envàs, o en el meu cas, mentre es remullaven les plaques sense cocció.
Un cop les tinguem llestes, les traurem de l'aigua i les anirem col.locant sobre un drap de cuina que sigui net.
Llavors les omplirem amb la pasta de carn ja freda o tèbia.


I els anirem col.locant amb cura a la plata que després anirà al forn, que previament tindrem untada amb mantega.



Quan els tinguem ben col.locats és el moment de fer la salsa que hi vulguem posar, jo li vaig posar una beixament de carabassa, però un altre dia vull provar la salsa que hi posen al cullerot festuc, de ceps i foie, que crec que promet molt també....

Per fer la beixamel de carabassa , courem al microones 500 gr de carabassa pelada i a trossos fins que sigui toba. La triturarem i la afegirem dins el procés d'una beixamel normal en el punt en que afegim la llet despres de torrar la farina.

Repartirem la beixamel, espolvorem amb parmesà i gratinarem al forn......i  BON PROFIT!!!

1 comentari:

Susi ha dit...

Que boníssims cosineta! Com sempre sensacional.
Que tingueu un bon 2011! Molts petonets des de Balsareny!!