dijous, 20 de novembre del 2008

TARTA DE POMA

Aquesta és la tarta de poma més fàcil que he fet fins ara, només us dic que en realitat no l'he feta jo, sinó el meu fill de 10 anys mentre jo feia un arròs.

La recepta l'he tret de mundorecetas, el forum al qual en sóc molt aficionada, doncs es presenten moltes receptes, de tots tipus , i totes molt apetitoses.Val a dir que les foreres tenen una gràcia especial amb la càmara....fan unes fotos ....de revista gastronòmica!!!

Aquesta recepta en concret és de cracky.

Els ingredients:

1 got de farina
1 got de llet
1 got de sucre
2 ous
1 kg de pomes
melmelada per abrillantar (el got que jo he utilitzat és el de nocilla)

Preparació:

En thermomix posarem les pomes (menys una que guardarem per decorar) pelades i tallades a quarts i triturar 1 min a vel 5. Afegir la resta d' ingredients i barrejar a vel 3 ,15 seg.
Posar la barreja en un motllo untat de mantega o folrat amb paper de cuina i adornarem amb la poma que teníem reservada, pelada i tallada a llenques. Coure al forn a 180º, aprox. 1 h.
La prova per saber si está cuita és punxar-la amb un escuradents. Si surt net és que ja està cuita.
Quan surt del forn i encara tèbia, la pintarem amb melmelada de préssec o albercoc , diluida amb una mica de aigua, a fi de abrillantar-la.Deixar refredar del tot.
Jo per abrillantar utilitzo un producte especial, de la marca "VAHINÉ", però només el trobo a Andorra. Si podem deixar la tarta a la nevera unes hores, millora la textura, doncs queda una mica més compacte.


En preparació tradicional, cal posar la poma amb la resta dels ingredients amb una batedora (tipus túrmix) i triturar fins que tingui una textura de crema fina. La resta igual.

Aquí una foto del tall, per que veieu la textura cremosa de l'interior.


A nosaltres ens ha agradat molt, sobretot als nens que són molt i molt golafres.A més a més el meu fill va disfrutar de poder-la fer pràcticament ell sòl.