diumenge, 16 d’agost del 2009

FLAM D'OU CASOLÀ

Pot ser que ara a l'estiu fa més mandra encendre el forn, amb la calor...és per això que quan l'encenc aprofito per fer més d'una cosa alhora i així sembla que em compensa més encendre'l....

Com que avui han tornat els nens de colònies, ahir els vaig fer un pa de pessic pels esmorzars, que juntament amb una melmelada de prunes que vaig fer fa uns dies, es converteix en un esmorzar del més sa (sense conservants ni saboritzants industrials). Aprofitant el forn vaig pensar que podria fer uns flams d'ou, al bany maria.




Són fàcils, amb pocs ingredients i molt suaus.


Ingredients:




(per 6 flams)


1/2 litre de llet
3 ous grans
125 gr de sucre.
caramel líquid



Preparació:


Barregem els ous batuts amb la llet i el sucre. Jo ho he fet amb la thermomix, posant tos els ingredients 10 seg a vel 5. , però es pot fer amb qualsevol batedora o a mà amb una batedora manual.



Posem el caramel dins les flameres, que cobreixi el fons.



Posem la preparació amb molta cura dins les flameres.Per fer-ho sense que es barregi amb el caramel per la força de la caiguda de la barreja, és convenient abocar-ho poc a poc sobre una cullera del revés, per amortiguar la força del raig. Així cau amb suavitat per la vora de la flamera i queda ben separat del caramel.



Ara posem les flameres amb cura dins una plata que pugui anar al forn i dins d'aquesta com a dos dits d'aigua.



Posem els flams dins del forn a 160 º aprox. 45 min.
Quedaram doradets per la superfície....i així estaran de vici.....



Es poden servir acompanyats de nata, pa de pessic, fruita, gelat....moltes coses, però en realitat no li cal, doncs per si sols resulta un postre suau i exquisit, amb la textura i el sabor dels flams que jo dic "els de tota la vida".

A que us el menjarieu? Doncs em sap greu no poder-vos-en passar un trosset a través de la pantalla. En fi, suposo que no us sabrà greu que jo sí que me'l mengi....

2 comentaris:

Elena ha dit...

HOLA ,EXITO SEGURO ,LOS HE HECHO UNA PORRADA DE VECES ,SON SUPER FÁCILES Y QUEDAN ESTUPENDOS ,HABÍA PROBADO DE HACER DE OTRAS RECETAS Y NO HABÍA MANRERA ,AHOR A LA K LOS ACABAN ME RECLAMAN ENSEGUIDA K VUELVA HA HACER.
CHAO.

Mmolinersoto ha dit...

Boníssim tot i q jo el forn l'he hagut se posar a mes temperatura (200)