divendres, 28 d’agost del 2009

SALSA DE TOMÀQUET PER A PIZZA

La salsa de tomàquet per a la pizza és més important del que sembla.No qualsevol salsa li dóna a la pizza aquest regust típic italià....i el secret són les herbes.


Hem estat de vacances a Cerdenya, aquesta fantàstica illa italiana, on ,com us podeu imaginar, cada dia pizza per sopar i a més boníssima. Allí vaig comprar aquets llibre, després de fullejar-lo i veure que l'italià s'entèn força bé.



En aquest llibre parla de la importància de triar bé els ingredients per que la pizza sigui autèntica i un d'ells evidentment és la salsa de tomàquet.


La recepta que us explico a continuació és una simbiosi dels concells que dóna el llibre amb la salsa que ja ja feia, per tant una part del procés serà comú.



Ingredients:


1 kg de tomàquets (sense llavors)
50 gr de oli
100 gr de ceba (el llibre no li posa, però a mi m'hi agrada més)
2 grans d'all
1 cull de café de sal
1 cull de café de sucre
1 cull sopera de orenga (jo del sec)
1 cull sopera de alfàbrega (jo la tenia fresca al jardí)




Preparació:


Farem el mateix procés inicial que amb la salsa de tomàquet fins a tenir la ceba sofregida i hi hem afegit el puré de tomàquet.




Es en aquets moment en que afegeixo les herbes.Fins ara no ho feia, de fet ja explico en el post de la salsa de tomàquet que les herbes les afegia el dia que ho necessitava...però després de mirar-me el llibre vaig decidir de fer-ne alguns pots amb les herbes, per que agafi encara més gustet i s'assembli més al sabor típic que recordo de cerdenya.

Així doncs coem la salsa amb les herbes entre 30 min i 45 min segons veiem la textura de la salsa, ja que ha de quedar més espessa que la salsa normal .


Acabada la cocció, posem la salsa en els pots i els esterilitzem de la marera habitual.






Aquí es poden apreciar les herbetes dins la salsa.....ummmm...em vénen ganes de menjarme-la a cullerades!!!!

Bon profit!!!