dimecres, 16 de setembre del 2009

MELMELADA DE PRÉSSEC

Durant l'estiu procuro fer melmelades varies per passar l'hivern.Aprofito la temporada de la fruita, quan és més barata i més gustosa.

Aquest cop ha tocat al préssec....m'en van regalar un parell de kg i vaig aprofitar per fer un pots de melmelada que volia provar: la de presséc amb canyella.



Els nens es mengen bé les melmelades amb torradetes o pa de pessic casolà, i ara mateix en tinc de maduixes, de gerds, de groselles, de prunes vermelles , de prunes grogues i la meva recent adquisició, la de pressec amb canyella.



Ingredients:


1 kg de préssecs
600 gr de sucre (jo en faig servir un d'especial per confitures, que és frances, si no en teniu afegir el suc de 1/2 llimona a la mateixa quantitat de sucre normal)
1 cull de cafè de canyella molta


Elaboració en Thermomix:


Primer de tot pelarem els préssecs i els tallarem a trossos.



Els posarem dins la TH juntament amb el sucre.




Taparem i colocarem la cistella cap per avall per evitar les esquitxades i sense el cubilet per evaporar líquid i tenir una consistència més espesseta.Programarem 30 min, vel 1 , tª Varoma.




Mentretant bullirem els pots i les tapes 20 min. amb aigua i els deixarem refredar.




Quan ha acabat el temps , triturarem la melmelada fins la textura que ens agradi (a mi m'agrada trobar-hi trossets).




Amb la melmelada encara calenta i amb molta cura omplirem els pots fins dalt, els taparem fort i els posarem dins una olla coberts d'aigua (o gairebé coberts) i tornaran a bullir 20 min. més (per fer el buit).



A molts llocs he llegit que si omplim els pots amb la melmelada molt calenta i els tapem i els deixem refredar de cap per avall, ja n'hi ha prou i no cal esterilitzar.Jo prefereixo fer-ho igualment (qualsevol mesura de seguretat extra no em sobra).




Quan s'arrefreda hauria de tenir aquesta textura....no hi ficarieu el dit??? Jo sí!!!!





Preparació tradicional:

Pelarem i trossejarem els préssecs i els posarem en una cassola amb el sucre a mecerar durant 12 hores aprox.
Passat aquest temps es col.loca la cassola al foc i es cou e foc lent ,i remenant sovint, fins que la textura és l'adequada i veiem que la fruita es cuita (a mida que es cou va quedant transparent).

Es tritura amb el turmix amb molta cura de no esquitxar-nos i omplim els pots.

L'esterilització és el mateix procediment que està descrit més amunt.

Alhora de mirar la consistència cal tenir en compte que espesseix més quan s'arrefreda.

Un truc per saber la consistència (si la imaginació ens falla ) consisteix en posar una cullerada de melmelada en un platet de cafè i posar-lo al congelador 5 min. Quan surti s'haurà arrefredat suficientment per veure la consistència final.


BON PROFIT!!!