dilluns, 9 de maig del 2011

POLLASTRE AL OPORTO

Aquesta és una recepta  que vaig treure d'internet en concret de mundorecetas, d'una forera que es diu Eguski.
Volia un pollastre guisat diferent al que faig sempre per canviar una mica. De receptes de pollastre n'hi han a milers.....però aquesta em va fer el pes per què les fotos eren molt sugerents i a mi m'agrada el porto especialment, així que em vaig decidir.



Jo l'he fet amb la FC, però evidentment es pot fer amb qualsevol olla ràpida i fins i tot amb la olla tradicional afegint un got d'aigua o brou de pollastre (per la evaporació durant la cocció) i deixant coure el pollastre més estona, fins que sigui tou.
Va quedar molt bò i als nens també els va agradar, ja que l'alcohol es va evaporar durant la cocció,i  ja l'hem fet varies vegades.


Ingredients:




Pollastre  (jo 1 safata de cuixetes)
1 copeta de vi d'oporto
1 ceba
4 alls
200 gr de tomàquet triturat
40 ml d'oli
sal i pebre
12 prunes seques

Preparació:


Primer de tot programarem menú manual 10 min i amb l'oli enrossirem les cuixetes per tots els cantons. Es igual que quedin crues de dins, ja que després es couràn a la olla, però si queden ben rossetes quedaran molt més apetitoses en sortir de l'olla.




Ara hi afegirem la ceba i els alls tallat tot ben petit. Si després volem passar la salsa pel túrmix potser no es tant important , però a mi m'agrada més sense passar, de manera que tallo ben fineta la ceba per que queda millor trobar els trossets ben petitets....




Quan la ceba comença a estar transparent, és el moment de afegir el tomàquet triturat, l'oporto i les prunes seques. Cancelem el menú manual.
Tanquem l'olla i programem  "menú pollo", que són 20 min.




Quan s'acabi el temps despresuritzem la olla FC i la obrim. Si volem ara és el moment de treure les cuixetes i les prunes i triturar la salsa.

Es pot servir amb un arròs blanc d'acompanyament, quedarà més complert el plat i a més el podem barrejar amb la salsa, per que no quedi res de res al plat.
 Està tan bò que val la pena escurar ben bé el plat....



Bon profit!!!!!