diumenge, 3 de novembre del 2013

PASTISSETS DE TORTOSA


Ara que aviat vindra Nadal, i tothom ja esta pensant en els dinars familiars, regals, etc... m'agradaria intentar penjar receptes més enfocades a aquestes festes, per facilitar una mica aquesta tasca. Penjare primer de tot dos postres que van tenir molt d'exit l'any passat a casa, pero que per manca de temps no vaig poder penjar a temps, llavors he guardat les fotos i us les penjo ara  per que tingueu temps de provar-les si voleu.




El primer que us penjare és la recepta de aquests pastissets de cabell d'angel, que a casa anomenem pastissets de tortosa, ja que son molt típics d'allà.
La recepta me la va donar la meva amiga Olga, i a ella la seva sogra, que és de tortosa de tota la vida, o sigui que la recepta és autentica a més no puguer!!!!!

Ingredients:

150 ml de mistela
150 ml de anis
300 ml oli d'oliva
1 pessic de sal
50 gr de sucre
aprox. 400 gr de farina


Ella feia la massa tradicionalment a mà, posant la farina en un volcà al marbre i afegint els líquids i el sucre al mig. Amassar fins aconseguir una massa molt tobeta, pero que no s'enganxi als dits.

Jo, evidentment , el primer cop els vaig fer així per saber exactament la textura que tenia que aconseguir, pero a partir d'aquí ho vaig provar amb la thermomix i realment fer la massa s'ha convertit en "un suspir".

Simplement consisteix a posar tots els ingredients per l'ordre en que estan escrits, dins el vas de la thermomix i programar 30 seg a vel espiga. La massa queda perfecta i es treballa molt fàcilment.



un cop tenim la massa feta, jo vaig agafant pessics directament del vas per no embrutar més bols...amb cura de no fer-nos mal amb les ganivetes.


I els dono forma de bola, del tamany de una pilota de ping-pong aprox.


Aquesta bola l'aplano amb els dits mateix per aconseguir un cercle de pocs milimetres de gruix...


afegeixo una mica de cabell d'angel al mig ...



I li dono la forma típica dels pastissets de Tortosa.


Ara els coloco a la safata del forn protegida amb un paper especial de forn i els faig coure a 180 º aprox uns 20 min, Cal anar mirant , hem de aconseguir aquest color doradet.


Inmediatament, i mentre siguin encara calents, arrebossar-los amb sucre, amb cura de no cremar-nos.


I així queden....llastima que no en setiu la olor ni el sabor.....


Bé, potser els haureu de provar de fer per assaborir-los i obsequiar als vostres convidats amb aquest postre tan exquisit i tradicional!!!!!




BON PROFIT!!!!!!!!!!!