divendres, 5 de febrer del 2010

RAP A LA PROVENÇAL

Un plat lleuger i sa. També és una manera de menjar peix, que a casa no ens tira massa....però com que s'ha de menjar de tot , doncs anem provant....





Aquest ens va agradar força, tant pel sabor del plat en si com la presentació. Menjar de règim no ha de ser menjar aborrit i "soso", per tant cal buscar plats que ens facin disfrutar sense "pecar" massa i aquest plat penso que es pot servir en qualsevol ocasió, fins i tot pel qui no fa dieta.



Us posaré la recepta original i també la petita variació que ja vaig fer, ja que vaig substituir l'alberginia que porta com a base per mongeta tendra fina, doncs al primer plat que vaig servir aquell dia ja n'hi havia d'alberginia, i per no repetir la vaig canviar-la aconseguint també una mica més de color al plat.



Ingredients:

cuetes de rap de racció (jo ho vaig fer amb rodanxes)

1 pot d'olives negres
1 barqueta de alfàbrega fresca
2 tomàquets mitjanets per persona
alberginia escalibada o mongeta tendra fina
all i julivert


Elaboració:



Colocarem el rap en una safata de forn, el salarem i el regarem amb un rajolí d'oli d'oliva. Els courem al forn 10 min a 180º.



Mentretant, picarem les olives negres.

pelarem els tomàquets (jo ho faig amb un pelapatates i em va força bé)


en treurem les llavors i les picarem petites (reservarem les llavors per si volem ferne culleretes de caviar de tomàquet amb pernil )


Farem el sofregit posant un parell de cullerades d'oli en una paella ,el tomàquet picadet, sal,les olives i l'alfàbrega picada però ho sofregirem nomes uns 3 min, perquè es barregin els sabors i no es desfacin els duets de tomàquets.


Si hem triat la opció de l'alberginia, llavors la picarem i la sofregirem amb l'all i julivert.

Si hem triat la opció de les mongetes , les bullirem amb aigua i sal deixant-les al dente.


Presentació del plat:

Colocarem en un plat un llit d'alberginia o de mongeta tendra amb un raig d'oli d'oliva, al damunt hi colocarem el rap , ho cobrirem amb el tomàquet . Es pot espolvorear amb julivert o cebollí.


Si no s'està a dieta es pot acompanyar amb unes pataes al forn, arròs o pasta.

Pels nens ho vaig acompanyar amb patates fregides.


Espero que us agradi...Bon profit!!!!!!!