diumenge, 25 de setembre del 2011

PASTIS DE CARN

Aquest pastis va ser el company de les patates hasselback que us vaig ensenyar l'entrada anterior.
El vaig fer quan van venir a sopar uns amics i la veritat es que va quedar molt bé i va tenir molt èxit.
De totes maneres he de confesar que tot i que el pastis era molt bò, va quedar una  mica eclipsat per les patates , que van llamar molt la atenció de tothom.


La foto no és de les millors que he fet, però la veritat és que les que vaig fer depressa i d'amagatotis ja que em feia una mica de vergonya que em veiessin els amics amb la càmara "en mano".

No us apuntaré quantitats, ja que depen molt del que hi vulguem posar i de la mida del motllo. El meu era força gran.

Ingredients:

Carn picada de porc i vedella barrejada (jo crec que sobre uns 800 gr aprox.)
Bacon a llenques (suficients per a cobrir el motllo)
Pernil salat
Patates (jo 3 de mitjanes)
Ceba  ( jo 1)
Pebrot vermell ( jo poquet per que no en tenia més)
unes llenques de mozarel.la
oli, sal, pebre

Preparació:

Primer de tot  tallarem les patates i la ceba i ho courem en una paella a foc suau com si fos per fer una truita de patates.
Mentre es  couen les patates, salarem i pebrerem la carn.

Batrem els ous amb sal, com si fos per a truita.
Quan les patates siguin cuites les barrejarem amb els ous batuts i reservarem el conjunt.

Folrarem el motllo amb les llenques de bacó, deixant que sobresurtin pels costats, amb la finalitat de tapar el motllo quan hi tinguem tots els ingredients.




Ara començarem a posar dins el motllo folrat amb el bacó les capes dels diferents ingredients:
-sempre començarem amb una capa de carn




-seguit d'una capa de patates amb ou




-seguit de una capa de pernil salat


-una capa de mozarel.la i una de pebrot


-una de carn
-una altra de patates
-una latra de pernil
-i sempre finalitzarem amb una de carn



-finalment ho cobrim amb el bacó.



Ara ho coem al forn a 180 º aprox. 1 h. (si el motllo es mitjanet, però com que el meu era molt gran crec que van ser com 15 min. més)




El traiem del forn i el desmotllem.
Es millor deixar-lo refredar una mica per tallar-lo, ja que es desmunta menys. Així i tot s'ha de tallar amb un ganivet ben esmolat i amb molta cura.



Finalment ho servim amb alguna salsa (la meva era una salsa de tomàquet casolana amb una mica de crema de llet)  i amb la guarnició que més ens agradi, (en el nostre cas van ser les esmentades patates.)



Bon profit!!!!!!