dilluns, 12 de setembre del 2011

PATATES HASSELBACK

Es una guarnició una mica currada ja que el procés és simple però laboriós, i que queda de luxe....gairebé diria que llueixen més les patates que el plat principal!!
No sé molt bé d'on surt la idea, jo les vaig veure el forum de mundorecetas, on es van posar de moda en  un moment determinat, i les van fer moltes foreres. Com que a mi em falta temps material.....doncs les he fet ara!!!!




Ingredients:

patates que siguin aprox. de la mateixa mida
sal
herbes provençals
oli d'oliva

No proposo quantitats per que això depen molt de la quantitat de les persones que siguem, de la quantitat que menja cada persona i de la quantitat de herbes que ens agradi, si volem més aromatitzat o menys....

També cal dir que jo he utilitzat aquestes herbes per què m'agraden molt, però també es pot fer amb altres com: orenga, pebre vermel dolç i picant, barreja d'espècies  del marròc o bé hindús (aquestes que ja venen preparades en potets)....això pot anar gustos o  recursos del moment.
Tot això ens diu que és una guarnició molt versàtil alhora.

Preparació:

Primer pelarem i tallarem les patates de la seguent manera: farem com si les volguem tallar a llenques però sense arribar al final, per que no se'ns separin i quedi la patata sercera, quedarà així:



Seguidament les posarem en una safata per anar al forn i les espolvorarem amb les herbes, la sal i l'oli.



Ara les posarem al fron a 180 aprox. 1 h. Evidentment, com que dependrà del tamany de les patates, les punxarem amb un escuradents i ja veurem si estan cuites per dins o no. Si no és així les anirem posant de 15 en 15 minuts més fins que siguin cuites.
Si veiem que per dins encara no estan però que s'estan daurant massa, taparem la safata amb un paper d'alumini fins que les tinguem cuites.

Quedaran així de boniques!



Ens guarniram quansevol plat de carn. Jo les vaig fer amb un pastis de carn que us posaré properament i que també vaig fer al forn.

BON PROFIT!!!