dijous, 11 de desembre del 2008

CANAPES DE FORMATGE DE CABRA AMB PEBROTS CONFITATS

Quin aperitiu més sorprenent!

La gràcia del canapé està en el contrat salat-dolç i en la originalitat de la seva confitura...de pebrots!!!

Es realment deliciós, és un èxit assegurat a qualsevol taula, siguin quin siguin els gustos dels comensals (ho tinc comprobat, tinc un cunyat que no suporta els pebrots i aquests canapés li encanten).

Ingredients:

Pa de motllo o bé biscotes especials per canapés.
1 rotllo petit de formatge de cabra.

Per la confitura:

200 gr de pebrots
100 de sucre
50 gr de vinagre

La recepta admet 100 gr de pebrot verd i 100 de pebrot vermell, o 200 de pebrot vermell.
Jo l'he probada de les dues maneres i m'ha agradat per igual.
Només pebrot verd no és aconsellable perque queda una confitura més amarga.

La recepta original porta dins dels ingredients 100 de aigua, que jo no hi poso, doncs em quedava massa líquida. Sense l'aigua a mi em queda perfecta, però si algu pensa que li ha quedat espès, sàpiga que li pot afegir una mica de aigua.

També pot haver-hi algú que pensi que hi ha massa vinagre. A mi no m'ho sembla,és la gràgia del confitat, però va a gustos, també es podria reduir una miqueta.



Preparació en thermomix:

Posar els pebrots en el vas de la TH, trossejar 4 seg a vel3 i 1/2. Afegir tota la resta dels ingredients i programar 25 min. Tª varoma vel. 1. (sense cubilet, per afavorir la evaporació de l'aigua sobrant).

Retirar del vas i deixar refredar.

Posar en pots.

Es guarda a la nevera molts dies, sense esterilitzar.

Si ho posem en pots petits (ja que s'en gasta poc cada vagada) i ho esterilitzem es guarda a Tª ambient mesos, com una melmelada.

Preparació tradicional:

Trossejar molt petit el pebrot (en brunoise), posar-lo en una paella juntament amb la resta dels ingredients i coure a foc suau durant aprox. 1h. Si es consumeix l'aigua afegir-n'hi una mica.

Resta del procés igual.

Presentació:

Torrar el pa de motllo i tallar en 4 trossos cada llesca. Posar al damunt de cada un una rodanxa fina de formatge de cabra, i per rematar, una punteta de confitura de pebrots.

1 comentari:

Elena ha dit...

HOLA!HOY TE KERIA HACER UN SUGERIMIENTO DE COMO LOS HAGO YO Y K TB ESTAN DE "MUERTE":
Yo cojo una baguette y la corto a rebanadas de 1 cm aproximadamente,las unto con mermelada de tomate casera hecha en la thermomix,más una loncha de keso de cabra y encima un trocito de membrillo hecho casero en la thermo,los metes en el horno a gratinar unos 3 o 4 min,y ya me dirás...besos.