dijous, 29 de gener del 2009

LLOM AMB MOSTASSA I SUCRE MORÈ AMB SALSA DE GERDS I PURÉ DE PATATES

Normalment costa trobar el punt just de cocció del rodons al forn, a les receptes et diuen:" fins que sigui cuit però no sec" Com se sap això?

En aquesta recepta que he extret de mundorecetas, de lolitoba, el temps es exacte, i això m'agrada, ja que no tothom té la mateixa intuició per endevinar el punt de cuit.

Vaig seguir la recepta tal cual i em va sortit perfecte, de veritat que estava molt melós per dins i en canvi per fora havia fet una crosteta dolceta (pel sucre barrejat amb la mostassa) que resultava molt llaminera.

Us poso la recepta tal cual la vaig copiar.Probeu-la per que és molt bona.
Ingredients:

Un tros de llom de 1 i 1/2 kg.
mostassa dolça
sucre moré
4 cull soperes de llard de porc
melmelada de gerds o fruits vermells
sal i pebre.



Preparació:

Salpebrem el llom i el reservem.

En un motllo tipus plumcake hi posem el llard al fons i el llom al damunt.Li posem pel damunt una capa de mostassa, i el cobrim amb sucre moré.

El fiquem al forn FRED i programem 200º de Tª i 1 h. de temps.

Passat aquest temps el triem del motllo el reservem i barrejem la salsa que queda del llom amb la melmelada, que serà la salsa de servir (jo no hi vaig posar tot el suquet, només la meitat ja que em va semblar que era massa greixós)

Tallar amb cura el llom , salsejar i servir de seguida abans que no s'arrefredi.


Jo el vaig acompanyar d'un puré de patates, però s'hi podern posar altres guarnicions al gust.

1 comentari:

Susi ha dit...

M. Àngels!
Cada dia tinc més ganes de visitar-vos!
Espero que esteu molt bé!
Un petó des de Balsareny.
Susi