dimarts, 21 de setembre del 2010

CLAFOUTIS DE FIGUES

Ara que és plena temporada de figues us mostraré unes coses que he anat fent aquests dies. Espero que encara us doni temps de provar-ho, ja que he provat coses que m'han agradat molt.



Avui un pastís que en francès es diu "clafoutis", que es pot fer amb diferents fruites; de fet jo l'havia provat amb cireres i amb una recepta una mica diferent. Aquiesta en concret ens ha encantat, i com que ens va agradar tant l'he repetit per fer les fotos i regalar a uns amics pel seu aniversari. Es per aquest motiu que no tinc fotos del tall emplatat.

Aquesta recepta la vaig treure de foro.mundorecetas.com, on trobo moltes de les receptes que he fet i moltes que encara tinc per anar provant.
La autora del pastís es Mongeta.


Ingredients:




600 gr. de figues
100 gr. de ametlla crua piacada
170 gr. de sucre
4 ous
2 rovells
20 cl. de Crème Fraîche o crema de llet
50 gr. de panses de Corint (jo no n'hi vaig posar)
50 gr. de maizena
Maizena extra per les figues
1 culleradeta de tè de canyella en pols

Preparació:

Preparar amb  paper de forn un motllo desmontable de 22 cm.




Rentar be les figues, assecar-les i tallar-les per la meitat. Enfarinar-les amb maizena extra per la part oberta i colocar-les a la base del motllo amb la pell cap amunt. Col.locar les panses entremig, si se n'hi volen posar (jo no ho vaig fer).





Barrejarem la maizena amb la ametlla pols, el sucre i la canyella.



Per una altre banda, batrem els ous, els rovells i la Crème Fraîche o crema de llet.




 Ara incorporarem els ingredients secs i batrem bé.


Afegir amb cura aquesta massa al motllo i coure al forn  a 180 - 200º durant 45 min.
Abans de treure la clafouti del forn punxar amb un palillo o amb un ganivet per veure que estigui cuit.