dimecres, 15 d’abril del 2009

SALSA PESTO

Es una de les receptes del curs de cuina italiana al que vaig assistir i com que encara no l'havia pujat al blog, doncs ho faig avui i ja millorada de com ho feia abans.

Jo em pensava que només era per la pasta, també vaig aprendre que té altres usos com per exemple per una pizza.Em va sorprendre la idea, la vàrem tastar i em va sorprendre encara més el seu gust.
També em consta que s'en pot fer palmeres saldes d'aperitiu, seguint el mateix procediment que les palmeres dolces, però en compte de sucre s'hi va posant a cada plec pesto , escampant-lo amb una cullera o pinzell.
Quan la vaig fer a casa li va agradar fins i tot al meu fill gran que sempre havia dit que no li agradava el pesto. "mama, és diferent" em va dir "i molt bona, en vull més".A partir d'aqui vaig pensar que ja tenia el meu pesto definitiu.

Ingredients:

1 safata de les que venen de alfàbrega.
60 gr de formatge parmesà
2 alls
1 grapat de pinyons
oli
sal






Elaboració:

Primer de tot torrarem lleugerament els pinyons en una paella amb unes gotes d'oli.

Després treurem el cor dels alls , ja que sembla ser que és el responsable de que a molta gent "li repeteixi" l'all.


Finalment posarem els ingredients tots en el vas del turmix : al fons posarem l'alfàbrega, però només les fulles, ja que les branques fan que la salsa quedi amargant; seguidaments els alls, el formatge, l'oli i mitja culleradeta de café de sal.



Triturarem fins que quedi relativament fina, no ha de quedar com una papilla, sinó lleugerament gramullada.



L'oli no el vaig mesurar, però posem una quantitat prudencial, just que que arribi al nivell dels ingredients i si cal ja n'afegirem més fins la consistència de la foto.

Evidentment es pot fer amb la thermomix, però vaig voler fer-la tradicional, com ens va ensenyar el professor del curs.

1 comentari:

Susi ha dit...

M'encanta el pesto!!!
Jo també el faig. A mi me'l va ensenyar a fer la Rita de la Fonda quan vivía a la Colònia Soldevila.
Una delícia!!
Un petó!
Susi