dimecres, 27 de gener del 2010

LASANYA DE VERDURES ALS DOS FORMATGES

Seguim amb els plats del sopar d'aniversari, ara us explicaré com he fet la lasanya de formatges , que a més de ser un plat molt bò, és un plat que presentat bé fa molta patxoca i a més a més .....és lleuger!!!!


Això és genial per la gent que està a dieta, que pot menjar " de festa" sense alterar la dieta, o també és prou bó quan tenim previst un plat molt contundent de segon plat, de manera que l'apat s'equilibra una mica.


Ingredients:

Verdures variades que ens agradin, en el meu cas eren :pebrot verd, pebrot vermell, alberginia i tomàquet. També podrien ser :carbassó, mongetes tendres, pastanaga…..
Sal i oli
Formatge fresc de cabra
Formatge parmesà ratllat
Herbes de provença
Pa ratllat




Elaboració:

Primer de tot anirem coent les verdures al micrones i per separat, amb un rajoli de oli i sal .
Les alberginies tallades a làmines rodones.


Els pebrots tallats a rodanxes.



Cada verdura és diferent, però un promig de 7-10 min.
Primer programem 5 min i partir d’aquí anem revisant cada 2-3 min.

Esmicolarem el formatge fresc de cabra, per popder repartir-lo millor sobre les verdures. Costa una mica, ja que és força pastós i s'enganxa als dits o al ganivet, aqui no tinc truc, és paciència i "pringar-se" una mica.



Els tomàquets els tallarem a rodanxes una mica gruixudes, com de ½ cm i les passarem per la paella ben calenta, volta i volta per que no s’ens desfacin massa.

Ara agafarem una plata del forn plana, i posarem unes rotllanes d’emplatar. Començarem a posar capes de verdures i entremig el formatge.
Ex : primer una capa de alberginia que cobreixi el fons de la plata, empolvorarem amb herbes de provença que hi donen molt bon gust, una capa de formatge de cabra, una capa de pebrots vermells , herbes de provença, formatge de cabra, una capa de pebrots verds, herbes de provença, formatge de cabra, una capa de tomàquet i finalment empolvorat amb formatge parmesà ratllat i pa ratllat.





Tot això ho gratinarem amb el gratinador del microones o al forn i ja ho podem retirar de la plata amb molta cura, posar-ho en el plat de servir i ornamentar amb el que ens sembli, jo per exemple hi vaig posar unes branques de cebollí fresc.



Comentaris interessants:

Quan posem les rotllanes en una plata per anar al forn, és important que sigui gran, i que les lasanyes quedin una mica separades per poder retirar-les bé amb l’escumadora en el moment de pasar al plat de servir, ja que al fons no hi ha motllo, de manera que l’escumadora l’hem de passar per sota de la verdura, si no s’ens desmuntarà el plat. Jo ho vaig fer amb la mateixa plata del forn. Treurem la rotllana un cop estigui ja al plat.

Les herbes de provença són molt aromàtiques, però pot ser incòmode per algunes persones trobar els trossets de herbetes, ja que són seques. Jo tinc un molinet especial per herbes que vaig comprar en el meu viatge a Cannes, i així donen tot l’aroma i no es troben els trossets.



Suposo que es podría fer amb un molinet del pebre, ja que la mecánica és la mateixa.

Una amiga meva , l’Amaya, em va gir que per que els gartinats quedin més doradets sense que el formatge amargantegi, cal posar-hi una mica de pa ratllat pel damunt , Jo no ho sabia, ho vaig probar i……ES VERITAT!!! Va quedar genial, amb una aparençá excepcional i un gust molt suau.




Bé, fins aquí el meu "saber" sobre aquesta lasanya.
De fet hi ha altres maneres de fer-la, però després de varies proves, aquesta és la que em va millor i m'agrada més.
Jutgeu vosaltres mateixos....
Bon profit!!!

1 comentari:

Susi ha dit...

Cosineta!! quines ganes de menjar que em fas venir amb els teus plats!! Ets única!!!