diumenge, 4 d’octubre del 2009

ALBERGINIES A LA PARMESANA

Aquest és un plat que vaig fer ja fa dies, amb les alberginies de l'hort del meu pare, i que no havia pujat a la web per manca de temps.

Típic plat mediterràni que pot ser un primer plat o un acompanyament per peixos o carns, i resulta més original, més vistós i més sa que les patates fregides...."imaginació al poder!!!!"

En aquesta ocasio el cuiner "convidat" és el meu fill Pau. Es curiós com a casa s'esbatussen per ajudar-me a fer el menjar...serà que els gens "cuinerils" també s'hereden????
La veritat és que els hi agrada ajudar-me, s'ho passen bé i hi posen ganes i interès... i jo encantada!


Ingredients:

2 alberginies grans o 4 de petites
2 boles de mozzarel.la
1 pot de salsa de tomàquet (la meva casolana, ja veieu la mida del pot)
formatge parmesà ratllat (el vaig ratllar al moment)
orenga sec
alfàbrega seca (en el meu cas era fresca, de la meva jardinera)


Preparació:

Primer de tot tallarem les alberginies un cop netes i les posarem 1 h. amb força sal dins un escorredor per treure-li l'amargantor.
(Aquest pas no el tinc amb foto perquè les alberginies eren tan tendre que no va caldre)

Seguidament les rentarem amb aigua i les eixugarem amb un paper de cuina. Les anirem col.locant a la plata del forn i les espolsinarem amb orenga i una punta petita de sal ;les regarem amb un raig d'oli i les posarem al forn a 180º aprox30 min.

Mentretant tallarem les boles de mozarel.la a làmines i ratllarem el formatge parmesà. Picarem una mica d'alfàbrega si és fresca.

Quan tinguem les alberginies fora del forn començarem a muntar la plata que anirà al forn: primer una capa fina de salsa de tomàquet, una capa de alaberginies, una de mozzarel.la , espolzinar amb alfabrega, a sobre altre vegada tomàquet , albreginia, mozzarel.l i alfàbega.
Cobrir amb la resta de salsa de tomàquet i al final cobrir amb el formatge parmesà ratllat.


Altres 30 min al forn, a 180º i ja ho podem servir tallat com si fós una lasanya.


Jo la vaig fer per acompanyar unes orades a la sal.
El tros que em va sobrar m'el vaig endur a la feina com a primer plat, seguit d'una hamburguesa.