dijous, 12 de novembre del 2009

MAGDALENES DE CARABASSA

Seguim amb les receptes de novembre, ara toquen unes fantàstiques magdalenes de carabassa, amb un toc de canyella que hi queda genial.


Me n'he fet un fart de fer-ne aquests dies: en vaig fer dues tandes pels nens, una tanda per la meva feina , una altra per la feina del meu marit i una tanda per regalar a uns amics.Com podeu veure ...no paro!!!!!!





Ingredients:


200 gr de carabassa crua.
200 gr de sucre
2 ous
1 pessic de sal
150 gr de farina
1/2 sobre de llevat quimic
1/2 culleradeta (de café) de canyella
80 ml de oli de girasol
unes nous picades (jo no n'hi poso)
(amb aquestes quantitats surten unes 12/14 magdalenes)



Preparació:


Primer de tot netejarem la carabassa. Com que la posarem amb pela, l'hem de rentar molt neta pr fora, per eliminar les restes de adobs o pesticides que hi puguin haver posat.

LLavors la trossejarem i la triturarem fins que ens quedi un puré el més fi possible.(jo ho vaig fer amb la thermomix, però amb qualsevol batedora es pot fer)

Aquest puré el posarem en un bol i afegirem l'oli, el sucre, els ous , els pessic de sal, la canyella i barrejarem molt bé.

Finalment afegirem la farina previament tamizada amb el llevat i barrejarem amb cura.
Ens quedarà un massa més aviat líquida.


Posarem la massa en els motllos omplint-ne només les 3/4 parts i les posarem a la nevera (si tenim temps ) durant 1 hora.Recordeu que si les posem amb flameres rígides, pujen més, queden més altes,tal com us vaig explicar amb les magdalenes de nata.

Seguidament les courem al forn primer a 220º durant 10 min, i llavors baixarem a 180 durant 15 min. més.


De totes maneres, cadascú es coneix el seu forn i potser caldria adaptar temperatura o el temps.

Es una manera de menjar un esmorzar o berenar diferent, aprofitant les verdures de tardor, que també són prou esquisites.


Bon profit!!!!!