divendres, 11 de juny del 2010

POP A LA GALLEGA

Com ens agrada a casa el pop a la gallega!!!! A tots, fins i tot als nens!!!!


El pop a la gallega havia estat sempre una assingnatura pendent a casa, ja que després d'haver-lo provat de fer de varies maneres, m'havia costat de trobar el punt al pop.
Havia provat totes aquelles coses que sempre s'han dit com:
-Calcular el temps segons el pes del pop.....(ja no recordo ben bé com es calculava...)
-Posar dins l'aigua un tap de suro ( i més d'un havia posta per si de cas....i ni així.....)
-Ficar i treure tres vegades amb l'aigua bullenta, el que en diuen "espantar" el pop ( es facil de dir però no tant evident de fer sense esquitxar-se si és un pop gran...)


Fent tot això no em quedava pas dolent, però ni de bon tros com el que havia menjat a alguns bar de tapes, on la cuinera sol ser gallega... (tenen un "algo" especial....)



Finalment el dia que vaig descobrir aquesta manera de fer-lo (navegant per internet, esclar...), vaig pensar que potser era una bestiesa, però per provar no perdia res . Em va sobtar gratament el resultat , era el millor pop que havia cuinat mai i per tant em quedo amb aquesta manera per sempre més:

-Primer congelo el pop si es que l'he comprat fresc. El descongelo el dia anterior si hi penso i si no el mateix dia el submergeixo amb aigua a la pica de la cuina.
-Després el poso a la la fussion-cook SENSE AIGUA ,NI SAL, NI RES DE RES!!!
-tanco la olla i programo10 min de cocció. En el cas de la fussion-cook la programo i ella ho conta; en el cas d'una olla a pressió normal suposo cal contar quan comença a sortir el vapor i seríen 20 min. En una olla exprés ràpida  seríen 10 min..
-Un consell que jo sempre faig (no se si funciona molt o no ) és no treure'l de seguida de l'aigua, jo el deixo una bona estona per que diuen que així no es desprèn tant la pell.
-Apart bullir unes patates senceres amb pell, que després pelarem i tallarem a rodanxes per fer un llit pel pop
-Tallarem el pop amb unes tisores de cuina, mai amb el ganivet.

Us asseguro que mai us haurà sortit un pop tan tou i al punt de sal (ja que es cou amb la seva aigua ), només caldrà muntar el plat i amanir-ho amb un bon oli d'oliva i pebre vermell dolç i picant a proporció variable segons ens agradi mes o menys picant.....


També el podeu utilitzar com a tapa individual tipus montadito o fins i tot en una cullereta d'aperitiu.....sempre
 resulta igual de bò.

Bon profit!!!

2 comentaris:

Elena ha dit...

Hola!soy la Elena arnal de Navas.
He probado de hacer más de una receta tuya y me ha salido muy bien .
He leído la receta del pulpo ,yo no tengo las ollas rápidas ,pero lo hago con una olla normal pero grande ya que comemos los 6 cuando hago.Es uno de los platos que mejor dicen que hago (sera porque corre sangre gallega por mi),y yo lo congelo antes y así no esta duro.Losaco el dia antes (si me acuerdo) y pongo una olla con mucha agua a hervir,cuando hierve meto y saco el pulpo 3 veces , y seguidamente tengo peladas patatas enteras y las meto con el (de esta manera cogen el gusto del pulpo) y si se te pela como a mi ,la causante es el agua, ya que en galicia no tiene nada de cloro.
El pulpo lo tienes que ir pinchando para ver si esta cocido pero menos de 20 min, no.y las patatas cuando esta el pulpo esta la patata,uno de 1kg patatas medianas aprox.al agua no se le hecha nada todo se le hecha despues, la sal gorda ,el aceite de oliva ,y el pimentón picante y o dulce.Lo cociné una vez para 50 personas en una casa de pagés y todos dijeron que habia quedado muy bien pero los pulpos pesaban 6kg,(animales cuando los ví).bueno espero que pruebes lo de las patatas ,ya me diras,besos y recuerdos una amiga que no te olvida.

M.Àngels ha dit...

Elena, gracias por tus palabras, me alegro que te gusten mis recetas.
En cuanto al pulpo, volveré a probar como tu me dices, ya que no me rindo.....aunque yo no tengo sangre gallega y eso juega en mi contra!!!
Muchos besitos y nos vemos pronto....